Untitled-1

نکاتی برای پیگیری شغلی در مدیریت منابع انسانی

برای کسانی از شما که مایل به دنبال کردن حرفه ای در مدیریت منابع انسانی یا HRM هستند، این مقاله در نظر گرفته شده است تا راهنمایی ها و نکاتی را در مورد چگونگی موفقیت در این زمینه ارائه دهد. ابتدا، اگر می خواهید یک متخصص منابع انسانی شوید، مؤسسه خود را عاقلانه انتخاب کنید. این بدان معنی است که وقتی می خواهید یک حرفه ای HR باشید، انتخاب موسسه MBA شما اهمیت زیادی دارد.

B-School را هوشمندانه انتخاب کنید

برای کسانی از شما که مایل به دنبال کردن حرفه ای در مدیریت منابع انسانی یا HRM هستند، این مقاله در نظر گرفته شده است تا راهنمایی ها و نکاتی را در مورد چگونگی موفقیت در این زمینه ارائه دهد. ابتدا، اگر می خواهید یک متخصص منابع انسانی شوید، مؤسسه خود را عاقلانه انتخاب کنید. این بدان معنی است که وقتی می خواهید یک حرفه ای HR باشید، انتخاب موسسه MBA شما اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، در ایالات متحده، بسیاری از مدارس درجه یک B وجود دارند که دوره های اختصاصی در HRM ارائه می دهند. برای پذیرش در یکی از آنها، ابتدا باید مدارس B را که برنامه منابع انسانی را ارائه می دهند محدود کنید و سپس بر اساس آن درخواست دهید. برخی از مدارس B که برای پیگیری برنامه های منابع انسانی خوب هستند نیز در میان پنجاه نفر برتر دوره های MBA عمومی هستند. علاوه بر این، هنگامی که برای این برنامه‌ها درخواست می‌دهید، مطمئن شوید که درخواست خود و SOP یا بیانیه هدف را با جزئیات کافی در مورد مهارت‌های مدیریت افراد خود پشتیبانی می‌کنید. در حالت ایده‌آل، SOP شما نباید خیلی شکوفا یا ایده‌آلیستی باشد، به این معنا که نباید اظهارات گسترده‌ای درباره مهارت‌ها و توانایی‌های خود داشته باشید. برعکس، به حقایق پایبند باشید و جزئیات مربوط به تجربه خود را در مدیریت افراد درج کنید.

کارآموزی تابستانی و استراتژی های کاریابی

در سایر نقاط جهان، مدارس B مانند INSEAD، موسسه مدیریت آسیایی در مانیل، XLRI در هند، مدرسه بازرگانی وابسته به مدرسه اقتصاد لندن. دانشگاه های سنگاپور شرط های خوبی برای پیگیری یک برنامه اختصاصی در HR هستند. در مرحله بعد، پس از ورود به برنامه MBA با تخصص در HR، سعی کنید یک دوره کارآموزی تابستانی را در یک سازمان ممتاز که دارای سیاست های پیشرفته HR است دریافت کنید. اغلب، بسیاری از دانشجویان MBA دوره های کارآموزی تابستانی را در شرکت های چندملیتی شناخته شده انتخاب می کنند تا بتوانند PPO یا پیشنهادات قبل از قرار دادن را دریافت کنند که نیاز به مبارزه با آن را در جلسات پایان کار برطرف می کند. البته، اگر احساس می کنید که قرار است PPO دریافت کنید، می توانید دوره کارآموزی تابستانی را در شرکت های مستقر انتخاب کنید. با این حال، اگر غیر از این احساس می‌کنید، بهتر است استارت‌آپ‌های سطح متوسط ​​و استارت‌آپ‌هایی را امتحان کنید که کارکنان منابع انسانی در حال طراحی خط‌مشی‌های منابع انسانی هستند. ورود به این شرکت‌ها به شما این مزیت را می‌دهد که مستقیماً با فرمول‌بندی خط‌مشی منابع انسانی کار کنید و نکات مربوط به نحوه کار متخصصان منابع انسانی را درک کنید.

قدم گذاشتن به دنیای واقعی

مرحله بعدی زمانی است که شما واقعاً به عنوان یک متخصص منابع انسانی در یک شرکت استخدام می شوید. هنگامی که در شرکتی هستید که شما را استخدام می کند، باید به خاطر داشته باشید که بلافاصله مسئولیتی به شما محول نمی شود، بلکه از شما خواسته می شود تا با کارکنان ارشد کارآموزی کنید. از این رو، اگر در جلسات و جلسات دیگری که گاهی اوقات مجبورید حامل آب باشید، ناامید نشوید (چه به معنای واقعی کلمه و چه به صورت استعاری). این به این دلیل است که اکثر شرکت ها بر این فرض کار می کنند که در حالی که دوره MBA بینش نظری به شما می دهد، تجربه دنیای واقعی به بهترین وجه با مشاهده و تمرین به دست می آید. شما باید از این زمان برای به دست آوردن، تا جایی که ممکن است استفاده کنید و باید به هر شکلی که آنها فکر می کنند و از هر راهی که می توانید به سازمان کمک کنید. این بدان معناست که شما باید از همه فرصت‌ها استفاده کنید تا حضور خود را بدون فراتر رفتن از مرزهای خود احساس کنید.

افکار بسته

صحبت کردن در مورد مرزها، یکی از مهم ترین مهارت هایی که متخصصان منابع انسانی می توانند داشته باشند این است که به مرزهای (فیزیکی و ذهنی) بین افراد احترام بگذارند. در واقع، می‌توان گفت که عامل متمایزکننده‌ای که موفقیت یا عدم موفقیت متخصصان منابع انسانی را تعیین می‌کند، دانستن تفاوت بین آنچه شخصی است و آنچه حرفه‌ای است. در اینجا ذکر این نکته کافی است که این جنبه نشان دهنده مهارت ها و توانایی هایی است که باید هنگام نواختن کمانچه دوم برای رئیس خود بیاموزید. در نهایت، هنگامی که مسئولیت هایی به شما داده شد، زمان آن فرا رسیده است که دانش نظری و قرار گرفتن در معرض عملی خود را به کار ببندید. یک توصیه جداکننده این است که خیلی مشتاق نباشید که دانش نظری خود را در تعاملات خود نشان دهید زیرا بیشتر شرکت ها بینش را به نظریه و تجربه و تخصص را به دانش کتاب درسی ارج می نهند.

شرکت «توسعه دهندگان سرمایه سازمانی بهین کاو» با استفاده از اساتید تراز اول کشور و بعضاً بین المللی، ایجاد زیرساختهای لازم منابع انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری آمادگی دارد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و بسته های یادگیری مختلف در زمینه مدیریت، روانشناسی، ارزیابی عملکرد منابع انسانی، دانش و مهارت مدیریت پروژه، بسته های تربیت مدیر، مدیریت عملکرد و … به صورت حضوری و برخط (آنلاین) برای سازمان ها، شرکت ها و مشتریان خود اقدام نماید.

همه حقوق این سایت برای «شرکت بهین کاو» محفوظ است.