Untitled-1

مدیریت روابط کارکنان

به معنای واقعی کلمه روابط کارکنان شامل تمام حوزه‌هایی در مدیریت منابع انسانی است که شامل روابط عمومی با نیروی کار است. این ممکن است به شکل توافقات جمعی یا متقابل باشد که منجر به تشکیل اتحادیه های کارگری می شود یا از طریق سیاست ها و رویه هایی برای تعامل و ارتباطات کارکنان.

به معنای واقعی کلمه روابط کارکنان شامل تمام حوزه‌هایی در مدیریت منابع انسانی است که شامل روابط عمومی با نیروی کار است. این ممکن است به شکل توافقات جمعی یا متقابل باشد که منجر به تشکیل اتحادیه های کارگری می شود یا از طریق سیاست ها و رویه هایی برای تعامل و ارتباطات کارکنان.

رشد فزاینده تنوع نیروی کار منجر به نیاز به تغییرات مستمر در شیوه ها و سیاست های منابع انسانی شده است. مدیریت روابط انسانی به سخت ترین چالشی که امروزه مدیران با آن روبرو هستند تبدیل شده است. تعارضات درون سازمانی، کوچک یا بزرگ، اجتناب ناپذیر شده است. این را می توان با توسعه مهارت های بین فردی و مدیریت تعارض در درون خود غلبه کرد.

علاوه بر این، استراتژی های روابط کارکنان به منظور غلبه بر این مشکلات ساخته شده است. این استراتژی ها اهداف سازمان را برای مدیریت روابط خود با کارکنان و سایر سازمان ها مشخص می کند. هدف این استراتژی ها افزایش کیفیت کلی مدیریت کارکنان و تضمین مشارکت و بهبود مستمر آنها است.

با برقراری و حفظ روابط هماهنگ با کارکنان، مدیران نیاز به توسعه مهارت هایی دارند که بر ارتباطات بین فردی و مدیریت تعارض تمرکز دارد. علاوه بر این، آنها نیاز به تعریف و ایجاد چنین سیاست ها و رویه هایی دارند که به خوبی با تنوع نیروی کار مطابقت داشته باشد. بدیهی است که حفظ نیروی کار متنوع و شناخت روانشناسی آنها به عنوان یکی از بزرگترین چالش های مدیران مطرح شده است. تأثیر جهانی شدن را می توان در هر سازمان و در هر نقطه از جهان مشاهده کرد.

در زمان های امروزی، واقعاً سخت ترین تجارت برای مدیران است که به طور مؤثر با کارمندان برخورد کنند. عدم انجام این کار می تواند منجر به نرخ فرسایش بالا شود. مدیران برای حفظ و به دست آوردن حداکثر خروجی از آنها، باید مهارت های خود را مانند گوش دادن فعال، ارتباط موثر، مقبولیت، سازگاری، تصمیم گیری و مدیریت تعارض بهبود بخشند. اینها مهارت های اصلی هستند که سرپرستان و مدیران می توانند با درایت از آنها برای حل تعارضات بین کارکنان یا بین کارکنان و سازمان استفاده کنند.

با این حال، توسعه یا بهبود مهارت های ذکر شده در بالا تضمین کننده یک محیط کاری صاف و بدون درگیری نیست زیرا تعارض، حقیقت اصلی است که نمی توان به طور کامل از آن اجتناب کرد. این طبیعی است درگیری هایی وجود داشته باشد که در آن افراد مختلف با پیشینه ها و فرهنگ های مختلف دور هم جمع می شوند و کار می کنند. با این حال، ما می‌توانیم روی توسعه این مهارت‌ها تمرکز کنیم تا بتوانیم روابط کارکنان را تا حد امکان مدیریت کنیم:

مهارت‌های بین فردی: ارتباط مؤثر یک هنر و علم برای ترمیم روابط خراب بین کارکنان و همچنین بین کارمند و کارفرما است. این پایه و اساس تمام اقداماتی است که یک مدیر برای ایجاد و مدیریت روابط انسانی در یک سازمان انجام می دهد. کار با نیروی کار متنوع، درک روانشناسی، نیازها و الزامات آنها مستلزم مقدار زیادی تلاش و همچنین تعامل است. این اولین قدم برای شکستن یخ و حرکت در جهت مثبت است. به مدیران کمک می کند تا یک محیط کاری آرام در سازمان ایجاد کنند.

مدیریت تعارض: یادگیری مدیریت تعارض می تواند به مدیران کمک کند تا مسائل مربوط به روابط کارکنان را به سرعت و به طور موثر حل کنند. گوش دادن صبورانه به هر دو طرف و رسیدن به تصمیمی که بتواند هر دو طرف را راضی کند می تواند کمک بزرگی کند. یک مدیر باید از سریع نتیجه گیری، تصمیم گیری های عجولانه و تقویت روحیه یک طرف اجتناب کند. این می تواند منجر به درگیری بزرگتر یا بی پایان شود. ارتباط موثر، تلاش برای رسیدن به حقیقت و تصمیم گیری درست از جمله ویژگی هایی است که یک مدیر باید داشته باشد تا تعارضات بین کارکنان را برای همیشه حل کند. کارکنان مهمترین دارایی هر سازمانی هستند، چه بزرگ و چه کوچک. مدیریت موثر روابط کارکنان می تواند به سازمان ها کمک کند تا به اهداف خود سریعتر دست یابند.

شرکت «توسعه دهندگان سرمایه سازمانی بهین کاو» با استفاده از اساتید تراز اول کشور و بعضاً بین المللی، ایجاد زیرساختهای لازم منابع انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری آمادگی دارد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و بسته های یادگیری مختلف در زمینه مدیریت، روانشناسی، ارزیابی عملکرد منابع انسانی، دانش و مهارت مدیریت پروژه، بسته های تربیت مدیر، مدیریت عملکرد و … به صورت حضوری و برخط (آنلاین) برای سازمان ها، شرکت ها و مشتریان خود اقدام نماید.

همه حقوق این سایت برای «شرکت بهین کاو» محفوظ است.