Untitled-1

استخدام در سایه رشد راکد

استخدام افرادی که سرسختی ذهنی دارند و توانایی کار تحت فشار را دارند، عادی است. جدای از این، این واقعیت که استخدام به دلیل عوامل مختلف بیشتر مبتنی بر مکان است به این معنی است که نزدیکی به شهرهای بزرگ یک مزیت اضافی خواهد بود.

چگونه زمان برای استخدام بالقوه تغییر کرده است

زمانی در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بود که شرکت‌های نرم‌افزاری افرادی را استخدام می‌کردند که برخی از مهارت‌های اولیه رایانه را داشتند. شوخی محبوبی که در میان مردم منتشر شد، درباره یک شرکت نرم افزاری پیشرو بود که این پیام را داشت “متجاوزان استخدام خواهند شد”. چنین تقاضایی برای متخصصان نرم افزاری بود که از همه رشته ها فارغ التحصیل شدند و مشتاق پیوستن به این گروه بودند. وضعیت در حال حاضر با هنجارهای سختگیرانه ورود، افزایش سطح مهارت و پرداخت حداقل حقوق به جای بسته های حقوقی بزرگ و مزایای مرتبط کاملاً متفاوت است.

در واقع، نسبت به زمانی که نامزدها در زمان انجام مصاحبه برای یک شرکت خاص از شرکت‌های دیگر تماس می‌گرفتند، تغییرات بزرگی وجود دارد. این نشان‌دهنده تغییر از زمان‌های پرشور دهه 1990 و اوایل دهه 2000 تا امروز است که در آن روحیه کلی رکود و رشد کم است.

استراتژی های استخدام در اقتصاد با رشد پایین

استراتژی های استخدام نیز با تغییر در سناریوی اقتصادی تغییر کرده است. پیش از این، تابع منابع انسانی هدفی از تعداد کارمندانی که در یک دوره مشخص استخدام می‌شدند، در نظر گرفته می‌شد و عملکرد و پاداش‌ها برحسب میزان برآورده شدن این اهداف اندازه‌گیری می‌شد. سناریوی حاضر سناریویی است که در آن به تابع HR به جای محدودیت های کمی، محدودیت های کیفی داده می شود. این بدان معنی است که کیفیت بیش از اعداد مهم است و شرکت ها دیگر کاندیداهای کم مهارت یا کیفیت پایین را تحمل نمی کنند. این باعث افزایش فشار بر روی استخدام کنندگان و همچنین عملکردهای منابع انسانی شده است. در حالی که در سال های قبل، فشار بر روی یافتن تعداد بالای افراد مورد نیاز بود، اکنون فشار بر روی یافتن نامزد مناسب است.

چند استراتژی برای فارغ التحصیلان تازه وارد

این روندها برای کسانی که اکنون فارغ التحصیل شده اند و کسانی که در چند سال گذشته فارغ التحصیل شده اند، پیامدهایی دارد. بهترین شرط حتی در حال حاضر، مصاحبه های دانشگاهی و مکان های هدفمند است، زیرا این راه های استخدام هنوز هم اعداد و ارقام هستند. جنبه دیگر این است که فارغ التحصیلان تازه وارد باید زمان و تلاش خود را برای ارتقای مهارت های خود و یادگیری مهارت های بیشتر صرف کنند زیرا این امر باعث می شود آنها از رقابت متمایز شوند. جنبه کلیدی در اینجا این است که برای کسب امتیاز در رقابت باید متمایز بود و از آنجایی که استخدام در حال حاضر سخت تر است و بر اساس یافتن تناسب بین کارمند و نقش، توصیه می شود الزامات نقش را به طور کامل مطالعه کنید و سپس بر این اساس برای آزمون و مصاحبه آماده شوید.

افکار بسته

در نهایت، زمانی که زمان‌ها سخت است، سختی‌ها پیش می‌روند و بنابراین، استخدام افرادی که سرسختی ذهنی دارند و توانایی کار تحت فشار را دارند، عادی است. جدای از این، این واقعیت که استخدام به دلیل عوامل مختلف بیشتر مبتنی بر مکان است به این معنی است که نزدیکی به شهرهای بزرگ یک مزیت اضافی خواهد بود. تشویق اخیر به توسعه شهرهای ردیف دو به این معنی است که نامزدهایی که به شهرها نزدیک نیستند، در صورتی که در این شهرهای آینده قرار گیرند، همچنان می توانند از آن بهره‌مند شوند.

شرکت «توسعه دهندگان سرمایه سازمانی بهین کاو» با استفاده از اساتید تراز اول کشور و بعضاً بین المللی، ایجاد زیرساختهای لازم منابع انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری آمادگی دارد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و بسته های یادگیری مختلف در زمینه مدیریت، روانشناسی، ارزیابی عملکرد منابع انسانی، دانش و مهارت مدیریت پروژه، بسته های تربیت مدیر، مدیریت عملکرد و … به صورت حضوری و برخط (آنلاین) برای سازمان ها، شرکت ها و مشتریان خود اقدام نماید.

سرمایه سازمانی

همه حقوق این سایت برای «شرکت بهین کاو» محفوظ است.