Untitled-1

پاداش و قدردانی کارکنان

اهمیت یک شکلات یا کلوچه را برای تشویق فرزندتان به انجام تکالیف یا تمیز کردن اتاقش از خود بپرسید. به همین ترتیب، پاداش ها و به رسمیت شناختن می تواند برای حفظ انگیزه کارکنان شما برای عملکرد خارق العاده، دستیابی به اهداف و پایبندی به سازمان بسیار مفید باشد.

اهمیت یک شکلات یا کلوچه را برای تشویق فرزندتان به انجام تکالیف یا تمیز کردن اتاقش از خود بپرسید. به همین ترتیب، پاداش ها و به رسمیت شناختن می تواند برای حفظ انگیزه کارکنان شما برای عملکرد خارق العاده، دستیابی به اهداف و پایبندی به سازمان بسیار مفید باشد.

قدرت شناخت کارمندان را نمی توان دست کم گرفت، به خصوص زمانی که هزاران فرصت سودآور پیش روی خود دارند.

چه کسی نمی خواهد بهترین استعدادهای صنعت را جذب، استخدام و حفظ کند؟ چرا راه‌های جدید برای تقویت انگیزه کارکنان و سوق دادن آن‌ها برای دستیابی به اهداف خود را در آن زمان بررسی نکنید؟ به هر حال عملکرد یک سازمان به طور مستقیم با عملکرد منابع انسانی آن مرتبط است. این یک منطق ساده است. اگر روز آنها را بسازید، آنها سازمان شما را می سازند.

سیستم پاداش و شناسایی کارکنان فقط یک چیز مثبت برای انجام دادن با مردم نیست، بلکه برقراری ارتباط موثر با آن ابزاری کارآمد برای تشویق آنها به ایجاد  تجارت برای شما است. رفتار با کارکنان مانند دارایی های خود و حفظ روابط هماهنگ با آنها نه تنها به کسب و کار در حال حاضر منجر می شود، بلکه یک استراتژی موثر برای آینده است. کارفرمایان و مدیریت باید برای ایجاد نیروی کار با استعداد و متعهد فعال باشند که بتواند شما را به اهدافتان برساند.

برآورده کردن نیازهای کارکنان، شناخت تلاش های آنها و ارائه پاداش های پولی و غیر پولی به آنها کمک می کند تا نیروی کار مناسبی برای سازمان خود ایجاد کنید که می تواند شریک موفقیت شما باشد. به رسمیت شناختن تلاش آنها و تقویت روحیه آنها منجر به افزایش بهره وری و کاهش نرخ فرسایش می شود. این یک واقعیت ثابت شده است که نیروی کار با انگیزه و متعهد می تواند سرنوشت یک شرکت را تغییر دهد. از این گذشته، تلاش انسانی بزرگترین عامل کمک کننده در موفقیت هر سازمانی است. دستیابی به اهداف سازمانی تنها با تلاش مدیریت ارشد تقریباً غیرممکن است. این نیروی کار است که برنامه های آنها را اجرا می کند و به آنها کمک می کند تا به اهداف مالی و همچنین غیر مالی خود دست یابند.

ایجاد و اجرای یک سیستم پاداش نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق سیاست ها و رویه های شرکت دارد. تصمیم‌گیری در مورد چگونگی شناسایی تلاش‌های کارکنان و آنچه که باید برای آنها ارائه شود، مستلزم تجزیه و تحلیل کامل مسئولیت‌ها و ریسک‌های مربوط به یک شغل خاص است. سیستم پاداش یک سازمان نیز باید با اهداف، مأموریت و چشم انداز آن همسو باشد. بسته به مشخصات شغلی، پاداش‌های پولی و غیر پولی می‌تواند کارمندان را تشویق کند تا بیشتر به سازمان کمک کنند.

جوایز پولی: افزایش حقوق، مشوق‌ها، بلیت‌های سینما، سفرهای تعطیلات، کمک‌های پولی در مناسبت‌های خاص، کوپن‌های قابل بازخرید، پاداش‌های نقدی، گواهی‌های هدیه، جوایز سهام، معاینات بهداشتی رایگان یا با تخفیف برای کل خانواده و هزینه‌های مدرسه/شهریه. برای فرزندان کارمندان در این دسته قرار می گیرند. هنگام طراحی سیاست های شرکت برای پاداش های پولی، مدیریت باید اطمینان حاصل کند که منافع باید تا حد امکان گسترده باشد و نیاز به برنامه ریزی صحیح و اجرای موثر دارد.

جوایز غیر پولی: جوایز غیر پولی ممکن است شامل جوایز، گواهینامه‌ها، تقدیرنامه‌ها، شام با رئیس، تغییر دکوراسیون کابین کارمندان، عضویت در باشگاه‌های تفریحی، امتیازات، استفاده از امکانات شرکت، جوایز پیشنهادی، سنجاق کراوات، سنجاق‌ها، دفترچه خاطرات، ارتقاء،در مدیریت و غیره باشد.

ترکیبی از پاداش‌های پولی و غیر پولی می‌تواند معجزه کند و کارمندان را به عملکرد مستمر سوق دهد. یک برنامه پاداش و به رسمیت شناختن کارکنان مناسب و کارآمد می تواند روابط هماهنگ بین کارکنان و کارفرما برقرار کند.

شرکت «توسعه دهندگان سرمایه سازمانی بهین کاو» با استفاده از اساتید تراز اول کشور و بعضاً بین المللی، ایجاد زیرساختهای لازم منابع انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری آمادگی دارد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و بسته های یادگیری مختلف در زمینه مدیریت، روانشناسی، ارزیابی عملکرد منابع انسانی، دانش و مهارت مدیریت پروژه، بسته های تربیت مدیر، مدیریت عملکرد و … به صورت حضوری و برخط (آنلاین) برای سازمان ها، شرکت ها و مشتریان خود اقدام نماید.

همه حقوق این سایت برای «شرکت بهین کاو» محفوظ است.