Untitled-1

مسائل مربوط به مدیریت منابع انسانی در بخش هتلداری

مدیریت منابع انسانی یک جزء یا کارکرد حیاتی در هر سازمان و بیشتر از آن برای سازمان‌هایی در بخش مهمان‌نوازی است که در خدمات مشتری و سایر خدمات مرتبط با افراد به‌عنوان بخشی از USP یا پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد خود رشد می‌کنند. در واقع، می‌توان گفت که HRM عملکرد کلیدی در بخش مهمان‌نوازی است، زیرا شرکت‌هایی مانند هتل‌ها، اپراتورهای تور و مسافرتی، رستوران‌ها و استراحتگاه‌های تعطیلات همگی به عنوان منابع مزیت رقابتی متمایز به کارکنان خود وابسته هستند. بنابراین، HRM در بخش هتلداری باید به خوبی تمرین شود تا از دوام تجاری شرکت‌های این بخش اطمینان حاصل شود.

معرفی

مدیریت منابع انسانی یک جزء یا کارکرد حیاتی در هر سازمان و بیشتر از آن برای سازمان‌هایی در بخش مهمان‌نوازی است که در خدمات مشتری و سایر خدمات مرتبط با افراد به‌عنوان بخشی از USP یا پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد خود رشد می‌کنند.

در واقع، می‌توان گفت که HRM عملکرد کلیدی در بخش مهمان‌نوازی است، زیرا شرکت‌هایی مانند هتل‌ها، اپراتورهای تور و مسافرتی، رستوران‌ها و استراحتگاه‌های تعطیلات همگی به عنوان منابع مزیت رقابتی متمایز به کارکنان خود وابسته هستند. بنابراین، HRM در بخش هتلداری باید به خوبی تمرین شود تا از دوام تجاری شرکت‌های این بخش اطمینان حاصل شود.

مسائل مربوط به HRM در بخش هتلداری

برخی از موضوعاتی که مدیران منابع انسانی در بخش هتلداری با آن سروکار دارند، مربوط به مدیریت بین فرهنگی، توانمندسازی افراد و افرادی است که همه اینها را قادر می‌سازد تا اطمینان حاصل شود که کارکنان شرکت‌ها در بخش مهمان‌نوازی وظایف خود را به انجام می‌رسانند و خدمات مشتری را عالی ارائه می‌دهند.

در حالی که در دهه‌های قبل، مدیریت منابع انسانی در بخش هتلداری بر مدیریت پرسنل متمرکز بود، در حال حاضر این مورد وجود دارد که SHRM یا مدیریت استراتژیک منابع انسانی یا برخورد با کارکنان به عنوان منابع استراتژیک مزیت رقابتی، هنجار در این بخش است.

با توجه به چالش‌های فرهنگی خاص مرتبط با مدیریت بین‌فرهنگی و ارتباطات متقابل فرهنگی که مدیران منابع انسانی در بخش مهمان‌نوازی باید با آن‌ها مقابله کنند، این یک واقعیت است که هتل‌ها، خطوط هوایی، رستوران‌ها، اپراتورهای تور و مسافرتی و موارد مشابه به گردشگران خارجی وابسته هستند. مسافران از سراسر جهان به دلیل وجود آنها به عنوان نهادهای سودآور.

بنابراین، نیاز است که کارکنان آنها شکاف‌های فرهنگی را پر کنند و از شکاف بین فرهنگ‌های مختلف عبور کنند. برخی از افراد مدیریت بین فرهنگی و ارتباطات بین فرهنگی را به عنوان صرفاً مهارت زبان خارجی یا توانایی گفتگو با مهمانان بین المللی به زبان خودشان اشتباه می‌گیرند.

با این حال، در حالی که چند زبانه بودن واقعاً می‌تواند به کارکنان بخش مهمان‌نوازی کمک کند، فراتر از این است و آنچه مورد نیاز است یک رویکرد قوم‌گرا به مدیریت بین‌فرهنگی است که در آن کارکنان شرکت‌های بخش مهمان‌نوازی باید خود را در جایگاه مهمانان خود قرار دهند. با آنها صحبت کنید و از منظر فرهنگ مهمان با آنها ارتباط برقرار کنید. این بدان معناست که نیاز است مدیران منابع انسانی بر اهمیت پر کردن شکاف فرهنگی از طریق تماس با مهمانان که فراتر از قابلیت‌های چند زبانه است تأکید کنند.

برخی از چالش‌هایی که مدیران منابع انسانی با آن مواجه هستند و رویکردهای ممکن

علاوه بر این، مدیران منابع انسانی در بخش مهمان‌نوازی اغلب با چالش‌های مرتبط با انگیزه کارکنان خود مواجه هستند. اکثر مشاغل در این بخش به شدت استرس زا هستند و نیاز به هوشیاری و توجه مداوم کارکنان دارند و از این رو نرخ فرسودگی شغلی بالایی در این بخش وجود دارد. برای جلوگیری از فرسایش زیاد ناشی از استرس و تضعیف روحیه کارکنان به دلیل خستگی، مدیران منابع انسانی در این بخش باید سیاست‌های مبتکرانه‌ای اتخاذ کنند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان با انگیزه باقی می‌مانند.

از آنجایی که این شغل 24 ساعته است که در آن شیفت‌ها به منظور اطمینان از خدمات شبانه‌روزی، چرخش دائمی دارد، مدیران منابع انسانی باید وظایف کارکنان را تا حد ممکن به شیوه‌ای انسانی بچرخانند تا همان کارمندان به پایان نرسند. همیشه در شیفت شب انجام می‌دهند، علاوه بر این که استرس دارند، زیرا آنها در شیفتی بوده‌اند که حداکثر حجم کار در آن زمان انجام می‌شود.

برخی از پیشنهادات خط مشی برای مدیران منابع انسانی در بخش هتلداری

بنابراین، باید روحیه کارکنان را بالا نگه داشت و در این راستا; مدیران منابع انسانی می‌توانند اطمینان حاصل کنند که پاداش‌ها را با عملکرد به گونه‌ای هماهنگ می‌کنند که بهترین‌ها را در کارکنان خود به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، پرداخت پاداش مرتبط با عملکرد و دستمزد متغیر مرتبط با عملکرد می‌تواند به کارکنان کمک کند تا عملکرد خود را بهتر کنند، مانند حقوق و مزایایی مانند حمل و نقل برای رها کردن کارمندان به خانه (به ویژه زنان و کسانی که در شیفت شب کار می‌کنند)، مرخصی‌های هفتگی. کارمندان علاوه بر چرخش شغلی و چرخش نقش، فرصتی برای استراحت و آرامش دارند تا کارمندان مهارت‌های جدیدی بیاموزند و در مدیریت کل زنجیره ارزش مهمان نوازی مهارت پیدا کنند.

در واقع، برخی از این سیاست‌ها در حال حاضر در بسیاری از هتل‌های بین‌المللی و اپراتورهای تور و مسافرتی که چنین سیاست‌هایی بر اساس تحقیقات گسترده در مورد ویژگی‌های عملکرد بالا کارکنان در بخش مهمان‌نوازی اجرا می‌شوند، آزمایش می‌شوند. علاوه بر این، چنین سیاست‌هایی همچنین تضمین می‌کند که کارکنان به طور مکرر از کشتی پرش نمی‌کنند یا به عبارت دیگر می‌توان از فرسایش زیاد که مشخصه این بخش است جلوگیری کرد.

نتیجه‌گیری: مهم است که صحبت کنید و آنچه را که یک نفر موعظه می‌کند تمرین کنید

علاوه بر این، روندهای فعلی در بخش مهمان‌نوازی نشان‌دهنده نیاز به تفکر جهانی و اجرای محلی برای مدیران منابع انسانی است که در آن تصویر برند جهانی شرکت‌های خود را کمرنگ نمی‌کنند و در عین حال از روش‌های محلی انجام کارها غافل نمی‌شوند. در واقع، این یک نیاز بسیار مهم برای کارمندان در بخش مهمان‌نوازی است، زیرا این صنعت به شدت جهانی شده است و در عین حال به شکل‌های محلی بسیار تخصصی اجرا بستگی دارد.

در نهایت، موعظه کردن و نظریه پردازی یک چیز است و عملاً آنچه را که انسان موعظه می‌کند و کاری که انجام می‌دهد، چیز دیگری است. بنابراین، مدیران منابع انسانی در بخش مهمان‌نوازی به خوبی این واقعیت را به خاطر می‌آورند که تا زمانی که اقداماتشان مطابق با گفته‌هایشان نباشد و سیاست‌ها واقعاً اجرا نشوند، کارمندان به احتمال زیاد گسست بین صحبت و واقعیت می‌بینند. برای نتیجه گیری، مدیران منابع انسانی در بخش مهمان نوازی با چالش‌های بی شماری روبرو هستند و این شیوه برخورد آنها با چنین چالش‌هایی است که نتایج نهایی را تعیین می‌کند.

شرکت «توسعه دهندگان سرمایه سازمانی بهین کاو» با استفاده از اساتید تراز اول کشور و بعضاً بین المللی، ایجاد زیرساختهای لازم منابع انسانی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آمادگی دارد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و بسته های یادگیری مختلف در زمینه مدیریت، روانشناسی، ارزیابی عملکرد منابع انسانی، دانش و مهارت مدیریت پروژه، بسته های تربیت مدیر، مدیریت عملکرد و … به صورت حضوری و برخط (آنلاین) برای سازمان ها، شرکت ها و مشتریان خود اقدام نماید.

همه حقوق این سایت برای «شرکت بهین کاو» محفوظ است.