Untitled-1

تخصیص حوزه های مسئولیت کلیدی (KRA) به کارکنان

برای مدیریت ضروری است که بداند چگونه حداکثر از کارمندان استخراج کند. وادار کردن کارکنان به ارائه بهترین سطح خود بزرگترین چالشی است که سازمان ها در سناریوی فعلی با آن مواجه هستند.

برای مدیریت ضروری است که بداند چگونه حداکثر از کارمندان استخراج کند. وادار کردن کارکنان به ارائه بهترین سطح خود بزرگترین چالشی است که سازمان ها در سناریوی فعلی با آن مواجه هستند.

افراد در اکثر موارد صرفاً به خاطر این کار در دفتر حضور می یابند و فقط به حقوق ماهیانه خود اهمیت می دهند.

اجازه بدهید از شما یک سوال بپرسم ؟

چند نفر از ما واقعاً از رفتن به سر کار لذت می بریم؟ من انتظار پاسخ های صادقانه را دارم. چرا شنبه ها احساس تنبلی می کنیم؟ چنین احساساتی تنها زمانی به وجود می آیند که مردم از کار خود لذت نبرند و دفتر را خسته کننده ترین مکان در جهان بدانند.

چرا افراد کار خود را صرفاً منبع بار می دانند؟ مدیریت باید درک کند که کارمندان تنها زمانی از قلب و روح خود در کار استفاده می کنند که کار بر اساس مهارت و تخصص آنها تعیین شود.

حوزه‌های مسئولیت کلیدی (KRAs) به خلاصه‌ای از کارهایی که از همه افراد انتظار می‌رود در محل کار انجام دهد اشاره دارد. به یاد داشته باشید، اگر سازمانی حقوق مناسبی به شما پرداخت می کند، از شما انتظار دارد که وظایف و فعالیت های خاصی را انجام دهید که در نهایت برای سازمان درآمد کسب می کند. چنین وظایف و فعالیت‌هایی چیزی جز حوزه‌های مسئولیت کلیدی آن‌ها یا به طور خلاصه KRA آنها نیستند.

اگر انتظار دارید کارمندان مطابق انتظارات شما عمل کنند، درک نقش خود در سازمان برای کارکنان بسیار مهم است. واگذاری کار به کارکنان یکی از مسئولیت های اصلی مدیریت است.

اجازه دهید از چند پارامتر که نقش اساسی در تخصیص حوزه های مسئولیت کلیدی ایفا می کنند، بگذریم.

حوزه های مسئولیت کلیدی باید تنها پس از گفتگو با کارمندان تعیین شوند. کارکنان باید کاملاً روشن باشند که چه چیزی باید در سودآوری کلی سازمان باشد.

اجازه دهید کارمندان در مورد KRA خود تصمیم بگیرند. از این طریق، نه تنها آنها به کار علاقه مند می شوند، بلکه یک پیوند قوی با سازمان خود ایجاد می کنند. وقتی خودشان تصمیم می‌گیرند کارشان را می‌کنند، بعداً هیچ‌وقت مشکلی ایجاد نمی‌کنند و همچنین برای ارائه بیش از صد درصد تلاش زیادی می‌کنند.

مدیریت باید مسئولیت های شغلی را بر اساس صلاحیت آموزشی، پیشینه، مجموعه مهارت ها، زمینه های مورد علاقه و تخصص کارکنان تعیین کند. چنین مواردی در رزومه کارمند نیز ذکر شده است. شما باید همین را با دقت طی کنید. هرگز KRA ها را از طریق تلفن اختصاص ندهید.

انجام همین کار منجر به سردرگمی و نارضایتی کارکنان می شود. همیشه بهتر است با کارمند مربوطه بنشینید و بفهمید که در چه چیزی خوب هستند و همچنین قبل از پیوستن به سازمان شما چه کار می کرده اند.

به یاد داشته باشید، تعامل چهره به چهره در تخصیص KRA بسیار مهم است. حوزه های مسئولیت کلیدی باید بر اساس حوزه های مورد علاقه افراد اختصاص داده شود.

یک استخدام‌کننده یا متخصص منابع انسانی باید قبل از طراحی KRA، نقاط قوت یک کارمند را درک کند. وقتی مسئولیت‌هایی به آنها تحمیل می‌شود، افراد تمایل به از دست دادن علاقه به کار دارند. بگذارید با کمال میل همان را بپذیرند.

مسئولیت های شغلی را تنها زمانی محول کنید که احساس کنید کارمند مربوطه واقعاً قادر به انجام همین کار است. از یک منشی حرفه ای انتظار نداشته باشید که در بخش بازاریابی معجزه کند. کار باید به طور مساوی بین کارکنان توزیع شود. چرا فقط یک نفر باید همه کارها را انجام دهد در حالی که دیگران از آن لذت می برند؟

اطمینان حاصل کنید که کارمندان مسئولیت های کلیدی خود را با لبخند می پذیرند. وظیفه مدیریت نه تنها تخصیص KRA است، بلکه همچنین کشف اینکه آیا کارکنان از مسئولیت های کاری خود راضی هستند یا خیر. پذیرش مسئولیت های کلیدی توسط کارکنان مهم است.

به یاد داشته باشید، ارتباطات کلامی در دنیای حرفه ای امروز بی ربط است. همه چیز باید مستند باشد.

یک کپی از حوزه‌های مسئولیت کلیدی باید نزد کارمند و دیگری با سازمان باشد که به طور مناسب توسط فرد برای مراجعات بعدی امضا شده باشد.

شرکت «توسعه دهندگان سرمایه سازمانی بهین کاو» با استفاده از اساتید تراز اول کشور و بعضاً بین المللی، ایجاد زیرساختهای لازم منابع انسانی، سخت‌افزاری و نرم افزاری آمادگی دارد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و بسته های یادگیری مختلف در زمینه مدیریت، روانشناسی، ارزیابی عملکرد منابع انسانی، دانش و مهارت مدیریت پروژه، بسته های تربیت مدیر، مدیریت عملکرد و … به صورت حضوری و برخط (آنلاین) برای سازمان ها، شرکت ها و مشتریان خود اقدام نماید.

همه حقوق این سایت برای «شرکت بهین کاو» محفوظ است.